Democratització de la publicitat

http://42messages.wordpress.com/2010/07/15/democratitzant-la-publicitat/

És cert que amb el mitjà online i eines com Adwords elaborar i difondre un missatge publicitari resulta molt més assequible per a tothom. I com està més a l’abast de la societat diem que s’està produint un important procés de democratització de la societat.

No és necessari comptar amb elevats pressupostos per donar a conèixer el negoci familiar, només necessitem una càmera de vídeo i youtube perquè milers d’usuaris puguin visualitzar-lo. Està clar que quant més creatiu sigui el contingut del mateix més possibilitats d’èxit tindrà.

O és suficient pensar i triar bé les paraules clau per aconseguir molts impactes a baix cost mitjançant l’aparició en el llistat superior o lateral d’enllaços patrocinats. El pressupost que destinis el decidiràs tu i, a mode de subasta, en funció dels cèntims que estiguis disposat a pagar per cada clic obtindràs més visibilitat.

A continuació adjunto un vídeo explicatiu d’Adwords. És interessant quan diu: “no es publidad convencional porque no hay una cantidad mínima para invertir, por lo que aparecer en google está al alcane de cualquiera.

2 comentaris »

  1. Xavi Pastor Said:

    Hola, vec que tens una visió molt positiva sobre el Google, i no m’agradaria pas canviar-te l’optimisme, però el que jo penso és una mica diferent del que tu exposes; co mhe comentat al meu blog (elblogdelxavipelcursdestiu.blogspot.com), el que realmente crec és que només estem vivint la democratització de la publicitat en part; m’explicaré: Jo crec que per ara, encara que se li dóni veu al petit, el petit seguirà sent petit, i per tant, qui més Diners inverteixi (o pugui invertir) seguirá tenint més poder de difusió. Amb això no vull dir que sigui escèptic, l’únic és que penso que Google com a empresa que és, només té l’objectiu de maximitzar el benefici, i no el de fer obra social; per tant crec que l’únic que ha fet ha estat aprofitar un buit que hi havia en el mercat de publicitat a Internet assequible per fer encara més Diners.

    • lidiacg11 Said:

      Si, tens tota la raó. Està clar que Google no ho fa com a obra social i de forma no lucrativa, sino tot el contrari. El que busca és beneficiar-se de les necessitats latents que detecta al mercat. Però aquest interès econòmic no treu que Google Adwords sigui una bona eina que ofereix la possibilitat d’anunciar-se a petites empreses amb baix pressupost. Jo en el post parlava més de Google com a intrument a tenir en compte indepentment dels seus interessos, no exposo Google com un benefactor social ni molt menys.
      Està clar que els petits continuaran sent petits i Google no podrà canviar aquesta situació.


{ RSS feed for comments on this post} · { TrackBack URI }

Deixa un comentari